CSIPIKE csoport -Kolozsvár-

"Ne erőszakkal oktasd a gyermeket barátom, hanem játszva tanuljanak: már csak azért is, hogy könnyebben megfigyelhesd, melyiknek mire van hajlama." -Platon-

3 éves gyerek:

Tudja, hogy éjjel álmodik, álom és valóság nem ugyanaz. Szobatiszta (izgalom hatására a teljesen szobatiszta gyerek is bepisilhet néha. Visszaeséssel kb. 4 éves korig számolni kell).

Felfelé úgy megy a lépcsőn, hogy felváltva lép a lépcsőfokokra. Lefelé még mindkét lábát ráhelyezi a lépcsőfokra, csak aztán lép egyik lábával lejjebb. Az utolsó lépcsőfokról le tud ugrani. Néhány másodpercig tud fél lábon állni.

Ha a kapcsok, gombok stb. könnyen elérhető helyen vannak, teljesen fel tud öltözni, és le tud vetkőzni. Önállóan eszik. Becsatolja a szandálját, használja az ollót, pedig ez bonyolult mozdulatot igényel.

Célzottan, de játékosan fejlesszük kézügyességét, koncentrálókészségét (pl. segíthet a főtt krumpli hámozásában, darabolásában. Egy nem túl éles, lekerekített végű kést adjunk a kezébe, tanítsuk meg a helyes kéztartásra. Formákkal szaggathatja a tésztát, rakosgathatja őket a tepsibe, a kész aprósüteményt megkenheti olvasztott tortabevonóval).

Megjelennek a hátsó zápfogak. Az immunrendszer erősítésének és az edzettség növelésének újabb állomásai: bíborkasvirág /Echinacea purpurea/ kúraszerű alkalmazása, mozgásos légfürdőzés /pl. reggeli torna, játék a szabadban/, kisebb túrák a környező erdőkben, vízzel való edzés
1. hideg vizes törölközővel való ledörzsölés a végtagok felől a test középpontja felé haladva, a bőr enyhe kipirulásáig való törölgetése, pizsamába bújtatás, gyors ágybafektetés
2. hideg víz folyatása a lábszárra
3. 3 perc forró, majd 5-10 mp. hideg vizes lábfürdő. A későbbiekben lelocsolás, zuhanyozás, pancsolás következik fokozatos vízhőmérséklet csökkentéssel, szauna /gyermekek esetében különösen ügyelni kell a szaunázás "alapszabályainak" betartására: enyhébb lehűtési fázis, illóolajok használatának valamint a szaunázás közbeni ivás mellőzése, fokozatos időtartam-növelés - 1. hét 2X6 perc, 2. hét 2x8 perc, 3. hét 2x10 perc, 4, héttől 2X12 perc. Csak egészséges gyermekkel, a gyermekorvossal egyeztetve, fogjunk hozzá a fent említett módszerekhez. Hatásuk kizárólag rendszeres alkalmazás esetén érvényesül. Ismertessük meg a rendszeres, játékos testmozgással is, ez a későbbi sportszeretet alapja.

Tanítsuk meg neki adatait /teljes nevét, címét/, beszéljük meg mit csinálna, ha elveszne.

Összetett mondatokat használ, figyelme egyszerre egyetlen tárgyat képes csak megragadni. Szívesen emlékszik vissza közös programokra, de gyors válaszában gyakran téved. Hosszabb, összefüggő történeteket képes végighallgatni és befogadni. Idézzük fel az előző napi mese cselekményét, szereplőit. Vásároljunk neki színvonalas, gazdagon illusztrált ismeretterjesztő gyermekenciklopédiákat.

A játékon keresztül támad fel benne az érdeklődés mások iránt /pl. eljátssza a doktor nénit, utánozza a buszsofőrt stb/. Nemcsak indulatait, érzelmeit, de ismereteit is játékban fejezi ki, gyakorolja. Előbb megfigyeli, majd eljátssza a különböző szerepeket. Ebben az utánzásban tanulja meg és rendszerezi mindazt, amit tud a világról. Úgy ismeri meg a világot, hogy egy időre ő lesz a világ- így érti meg. A játékvilágban bontakoznak ki azok a képességei, amelyekkel később az igazi világban eligazodik. Olyan dolgokat tanul játék közben, amelyekkel a valóságos problémákat meg tudja oldani. Ne zavarjuk meg, csak akkor szóljunk közbe, ha új információt szeretnénk közölni vele /pl. a buszsofőr előbb mondja, hogy "Vigyázat, indul a kocsi" és csak azután csönget/. Ezt a segítséget örömmel fogadja a kicsi, mert minden erejével azon van, hogy pontosan utánozzon.

Egyre barátkozóbb, szívesen játszik más gyerekekkel megtanulja tiszteletben tartani mások tulajdonát. Megtanulja elfogadni azokat az eseményeket, amelyeken nem tud változtatni /pl. eltörte egy féltett játékát/. Az őt érintő dolgokban kérjük ki a véleményét, így megtanulja, hogy tekintettel kell lenni egymásra. Önkontrollja még mindig külső tényezőktől, dicséretünktől és szidásunktól függ. Lelkiismeretről azért nem beszélhetünk még, mert az belülről irányított viselkedés, amely nem kíván külső ellenőrzést. Jobban alkalmazkodik a kisebb következetlenségekhez. Megérti, hogy szülei nem állhatnak mindig és mindenben a rendelkezésére.

Fokozódik a balesetveszély /6 éves korig/, mivel ebben az életkorban már meglehetősen önállóan - azaz szülői segítség nélkül - igyekszik közvetlen környezetét megismerni, felderíteni. Az óvatosság azonban majd csak a tapasztalat birtokában lesz meg, és mivel ő még csak a tapasztalatszerzés küszöbén áll, időnként hajmeresztő dolgokat próbál ki. Ha azt látjuk, hogy odajön és azt figyeli, mit csinálunk, feltétlenül vonjuk be őt is tevékenységünkbe. Korához képest, lehetőleg a legrészletesebben magyarázzunk el mindent, főképpen a veszélyeket. Mutassunk meg neki mindent, ami érdekli /pl. engedjük meg hogy óvatosan megtapintsa a forró teáskancsót, emeljük le a tetejét, hadd nézzen bele/. Kíváncsisága ezzel kielégül, tapasztalatot szerez, de nem a maga kárán. Abból is tanulhat, ha pl. velünk történt baleset: mutassuk meg a sebet. További lehetőségek, hogy amit megmutattunk neki, ahhoz készítsünk vagy vegyünk játékszerszámokat. Ha vannak célok, amiket ő tűz ki maga elé, és amik elérése érdekében önállóan dönthet és dönt is, akkor a felelősségérzet korán kialakul, ez minden téren jobban védi őt, mintha örökké mellette lennénk
- ügyeljünk arra, ne maradjanak elöl veszélyes holmik /pl. tűpárna, gombosdoboz, gyufa, nejlonzacskó, lázmérő,
villanykörte stb./
- a kisgyermek szempontjából veszélyesnek minősülő házimunkát /pl. folttisztítás, főzés/ halasszuk az alvás idejére, vagy akkorra, amikor valaki sétálni viszi ő
t
- ha nagy felfordulással járó esemény zajlik a lakásban, mindig legyen valaki, aki ügyel a gyerekre
a szabályok elsajátításának leghatékonyabb módja, ha azonosul a szabályok közvetítőjével, a szülővel /pl. "A papa nem kínozza az állatokat. Én vagyok a papa, tehát nem húzom meg a cica farkát. /. A szülők kapcsotata is modell értékű. Megtanul dönteni. Megismeri saját magát, kedvező és hátrányos testi és szellemi tulajdonságait, megismeri az "adni" és "kapni" fogalmát /pl. kölcsönkap, cserébe ad valamit/. Egyre jobban megérti, ami körülötte történik, szívesen részt vesz a különféle események előkészületeiben. Megérti, hogy nem jöhet ki az ágyából, amikor neki tetszik.

A nemiséggel kapcsolatos kérdések egy részét elmondhatjuk neki, de 6-7 éves kora előtt nem érti meg a nemi kapcsolat részleteit. Csak arra válaszoljunk, amit kérdez, nincs szükség hosszú okfejtésre. Ha nem mondunk igazat, leszokik arról, hogy kérdezzen.

Játékai: ügyesen rajzol és színez, majdnem sikerül kört rajzolni, még több mondókát tud, mászófal, kötélháló különböző magasságú kapaszkodókkal vagy másik kötéllel /fejleszti a szem-kéz, szem-láb koordinációt, tér- és mélységészlelést/, ügyességi játékok /pl. rákjárásban haladni hasukon egy potyautas plüssállatot cipelve, társasjáték, kislányoknak öltöztethető és fésülhető baba.


4 éves gyerek:

Egyedül mosakszik, fogat mos, öltözik és vetkőzik, viszonylag kultúráltan eszik, pohárból iszik, előveszi és elrakja a játékokat. Egy felnőtt ellenőrzésével végig tud csinálni egy egyszerűbb tevékenységet /pl. felmossa a fürdőszoba padlóját/.

Szalad, elindul és megáll anélkül, hogy elesne, hirtelen ki tud térni, ugrándozva vagy galoppban halad. Amikor felugrik, magasra emeli a lábát, földet érésnél behajlított térddel csökkenti az ütést. Váltott lábbal megy le és fel a lépcsőn. El tudja dobni a labdát egy kis távolságra, két kézzel elkapja a kezébe dobott nagy labdát. Nem szeret egy helyben maradni, szeret szaladgálni és fogócskázni, mindig versenyt szeretne futni a következő fáig, és végig akar menni a következő falon. A labdajátékok, pl. a foci vagy a kidobós javítják az egyensúlyérézkét és a koordinációt.

Rajzaiban egyes testrészek esetleg még hiányoznak, de amit lerajzol, az a megfelelő helyen van. Lehet, hogy nincs is test, de a lábak alul és a karok oldalt vannak. A rajzokon kevés a ferde vonal. A kémények általában nem párhuzamosak a papír szélével. Az események leírásánál tekintettel van a hallgatók nézőpontjára is, megadja azokat a részleteket, melyek elárulják, merre kell nézni, amikor beszámol vmiről. Golyókat és hurkákat csinál gyurmából, melyekből emberkéket formáz. Szétlapítja a golyókat, és tányérra teszi a hurkákat. Néha meg szeretné tartani műveit. Szereti a "bolondos" gyurmakészleteket, melyekkel hajat vagy spagettit lehet csinálni. Ügyesebben bánik a ceruzával, mint a festékkel, de mindkettőt gyakorolnia kell, az irkafirka kezd írásra hasonlítani.

Megérti, hogy mások gondolatai, élményei és érzései különböznek az övéitől, kezdi számításba is venni ezt a többiekkel való érintkezés során. Elmagyarázza az eseményeket, ha tudja, hogy a szülő nem volt jelen. Számol, és kezdi megérteni a számok jelentését. Rendet tud teremteni 3-4 tárgy között. Állandóan összehasonlítja a saját dolgait másokéival. Élvezi a párosító játékokat. Egyre hosszabb az emlékezete, úgy viselkedik, mintha folyamatos terve és gondolatmenete lenne.

Már nem bontja le a mondatokat két szóra, indokol, megvitatja indokait és problémákat old meg, érti és tiszteletben tartja a szabályokat, elmondja, mit gondol, érez. Folyékonyan beszél, kérdez, érti a válaszokat, magyarázat útján képes tanulni. Képesnek kell lennie arra, hogy gondolkodjon azon, amit nem lát. A beszéd révén ezt meg is tudja tenni. Eljátszik dolgokat, beszélget és érvel. Utánozni tudja, amit egy nappal korábban látott, még mindig elsősorban az befolyásolja, amit lát. Azt hiszi, hogy ő a világ közepe, és hogy a tárgyak élnek. A múltban történt és a jövőben várható dolgokról beszél. Csoportosítja a tárgyakat, de a felosztás logikája még mindig sajátos, másnak tetteti magát, azt játssza, hogy vki más. Váltakozva saját maga és a másik, vagy tárgyakkal helyettesít dolgokat. Ezzel annak megértését gyakorolja, hogy a dolgokat különböző szempontokból lehet nézni. Játékai összetettebbek és fantáziadúsabbak, de csak egyszerűbb szerepeket tud alakítani. Követi az utasításokat, de nem képes összetett történetet irányítani, mint a nagyok, vagy könnyedén váltogatni a valóságot és a szerepeket.

Bosszantja és csúfolja a testvéreit, társait. Könnyen köt és bont fel barátságokat. A barátságok erősebbé válnak, de még mindig civakodik a többiekkel. Utánozza a többi gyereket. Sokat kell saját korcsoportja társaságában lennie, helyet kell teremteni a vaduláshoz is. Amikor hazajön az oviból, nem azt kérdezi, hogy "Ismered azt a fiút, akivel játszottam?", hanem hogy "Ismered a piros kocsis néni kisfiát?". Időnként hazudik. Mivel rájött, hogy a szülei nem mindig látják, amit csinál, tudja, hogy megúszhatja a rosszalkodást.

játékai : könyvek és kirakós játékok, melyek segítenek kategorizálni. Egyszerű társasjátékok.

 

5 éves gyerek:

Végig tud menni egy alacsony falon, járdaszegélyen, felmászik a játszótéri csúszda lépcsőjén, felkapaszkodik a nagy mászókára, biciklizik, a fogócskánál félreugrik, nagy játékokat visz. Meg tud tanulni úszni, korcsolyázni, síelni, táncolni és gumiasztalon ugrálni. A mozgása már felnőtesebb, bár még hiányzik a felnőttek ereje és előrelátása. Még mindig ügyetlen egy kissé, és nem mindig látja előre a tettei következményét /pl. azt, hogy a táskáját lóbálva leverheti az asztalról a poharat/. A finom motoros mozgásai már fejlődnek, de még közel sem érik el a felnőttek szintjét. A többi gyerek kergetése és kikerülése segítségével megtanulja előre megtervezni a mozdulatait, erre a mászókázás, a biciklizés és a foci is jó.

Egyre részletesebben kidolgozza a rajzokat. Az újonnan hozzáadott részletek eleinte nagyok és nem mindig pontos a számuk, pl. az emberkéknek három hatalmas ujjuk van vagy a ház tele van ablakokkal. A szemek nem pontok, inkább körök, az emberkéknek hajuk, nyakuk, gombjaik és térdük is van. Gyurmából egyszerre több embert is csinál, kipróbálja, mi történik, ha összegyúrja a különböző színeket. Egy-egy új technika hosszú időre lekötheti. Állítsuk ki a műveit a lakásban, ne csak az ő szobájában. Néhány parafatáblával "korlátozhatjuk" a mennyiséget.

Egyik-másik gyerek nyomtatott betűkkel ráírja a nevét a képeire, s bár a kémény gyakran még mindig furcsa szögben ül a tetőn, de egyre több a rézsútos vonal a rajzon. A beszélgetésben érveket, indokokat hoz fel és megvitatja őket, problémákat old meg. Még tovább terjed az emlékezete, kezd összehasonlításokat tenni, érti, hogy mindenkinek mások az érzései és az érzelmei. Beszélni tud arról, ami a múltban történt, nincs szüksége külső jelekre az események felidézéséhez. A nyelv segítségével érti meg a dolgokat, sorrendet tud felállítani egyes tárgyak között. Odafigyel és bonyolultabb szabályokat is megért. Magyaráz és szeret a felnőttek kedvére tenni. Szaladgálás közben hirtelen nekilódul, kikerüli társát; birkóznak. Hagyjuk vadulni őket. Az építésben jártas gyerek sokkal kisebb elemekkel és bonyolultabb játékokkal is megbirkózik.

Gyakran utánozza a szülők testtartását és hangját.  Játsszunk utánzásra serkentő játékokat!  Elsajátította a környezete által beszélt nyelv/ek/ főbb nyelvtani szabályait. Tekintsük természetesnek, hogy a gyerek szépen beszél. Beszélgessunk a múltról, a jelenről és a jövőről pl. fényképek segítségével /felismeri a saját babakori képeit/. Bíztassuk őt különböző nyelvtani elemek használatára, pl. beszélgessünk arról, hogy mit csináltunk a múltban és mi lesz a jövőben. Megérti, hogy az élete folyamatos, ő mindig ugyanaz a személy volt és lesz, nem mondja már, hogy "Ha majd nagy leszek, apu/anyu leszek".

 

6 éves gyerek:

 

A test gyorsabban nő, mint a fej, ezért arányait tekintve a gyerek hasonlít a felnőttekre. Több csont van a csuklójában és a bokájában. A folyamatos fejlődés nyomán egyre ügyesebben használja a tárgyakat és a kezét, megtanul célbadobni, helyet változtatni. Úszás-, tánc-, torna- vagy korcsolyaórára járathajtuk a gyereket, de ne terheljük túl különórákkal, a készségeknek maguktól is fejlődniük kell.

A képei mozgalmasabbá válnak, de inkább jelképek, mintsem valósághű ábrázolások. "Az én házam"-nak akkor is lehet 4 ablaka és 1 ajtaja, ha a gyerek lakásban lakik. Sok gyerek berajzolja a babát a nő hasába; ha egy férfi ül a széken, teljes egészében lerajzolják a széket, az ember pedig lebeg fölötte.  

Kezd más anyagokat is használni és egyre inkább megtartja, amit készít. Egy új technika felkeltheti a rajzolni nem szerető gyerekek érdeklődését is, bár most már az írás és az iskolai tevékenység váltja fel a rajzoláshoz szükséges eszközkezelés elsajátításának igényét. Ha a gyerek nem szereti ilyen módon kifejezni magát, ne erőltessük. Dicsérjük meg a rajzait, hogy szinten tartsuk és fejlesszük a képességeit. Spontán módon csoportosítja a tárgyakat a színük szerint, vagy mindenképpen a testvérénél lévő zöld kockát akarja.

Érti, hogy a többi embernek is van saját elméje, és ő nem tudhatja, mit gondolnak mások. Azt tartja igaznak, amit annak érzékel, és a megfigyelései nem logikusak. Még mindig azt hiszi, hogyha egy széles, alacsony pohárból áttöltjük a vizet egy magas vékonyba, abban több lesz a folyadék. A hosszú sorba rendezett 7 darab cukorka szerinte több, mint a rövid sorba rendezett 7 darab és azt hiszi, hogy neki van testvére, de az öccsének/hugának nincs.

Osztályozni tudja a tárgyakat egyszerű kategóriák szerint, de ezek gyakran furcsák. Elég háttér-információt nyújt ahhoz, hogy a felnőttek megértsék őt. Tudja, hogy gondolatait csak ő ismeri.

Verekszik a testvérével a "felnőtt" pohárért. A barátságok szilárdabbá válnak, a fiúk gyakran nagyobb csoportokban játszanak, mint a lányok. Egyre függetlenebbek, nem mindegyik gyerek csinálja ugyanazt, különböző szerepeket tudnak alakítani az összetett játékokban. Elmagyarázza a játékot a többieknek.

Van "legjobb barátja". Már sokkal önállóbban játszanak. Amikor meglátogatják őket a barátaik, szeretnek visszahúzódni a saját világukba. Ilyenkor célszerű a háttérbe húzódni a felnőtteknek. Jelzi a többieknek, mikor kell "eljátszani valamit" és mi "valóságos". Meg kell tudnia szervezni a saját játékát, képesnek kell lennie végigcsinálni valamit anélkül, hogy dicséretre vagy segítségre várna /bár a dicséret mindig jól jön/. Tudnia kell egy helyben ülni, és hosszabb ideig tevékenykedni a szülei nélkül. Képesnek kell lennie teljesen felöltözni, fürödni, fogat mosni és késsel enni /a kemény hús még gondot okozhat/. Képesnek kell lennie a szülei nélkül tölteni a nap jelentős részét, megosztozni 20-30 gyerekkel a felnőtt figyelmén, és mégis jól éreznie magát.

Mit tehet a szülő? Elvárhat ügyességet, de segítsen, ha kell. Ne avatkozzon be hamar, hagyjon időt a próbálkozásra. Várja meg, míg a gyerek kéri, majd irányítsa őt a következő lépésig. Húzódjon a háttérbe, és hagyja, hogy a gyerek végigcsináljon valamit anélkül, hogy minden lépésnél dicséretre és utasításra várna. Figyeljen oda azokra a magatartásformákra, melyek szükségesek az iskolába. Ne vegyen tudomást azokról a figyelemfelkeltési formákról, melyek nehezen kezelhetőnek tüntetik fel a gyereket /antiszociálisan viselkedik, zavar másokat, hisztizik, agresszív, egyik tevékenységtől a másikig csapong, nem figyel/. Babusgassa és hangsúlyozza, hogy szereti őt.

játékai: egyszerű logikát igénylő társasjátékok, tárgyak összepárosítása és szétválogatása /pl. zoknipárosítás, asztalterítés/

 

7 éves gyerek:

 

 

Felnőttek útmutatása alapján egyszerű ékszereket készít, bonyolult nyomóformákat használ és összevegyíti a színeket. A fiúk kezdenek nagyobb teret felhasználni a játékaikhoz, mint a lányok. Egyre több gyerek, főleg a fiúk igazodnak a papír széléhez.

Akkor is meg tudja mutatni az irányt, ha nem látja az adott helyet, de csak az egymás mellett lévő szobákban. Ha megkérik rá, meg tudja mutatni, merre van a szomszédos szoba, a bejárati ajtó vagy a kert. De sok gyerek nem tudja megmutatni a nappaliban, hogy merre van az emeleti hálószoba.

Ha biztonságos, engedjük meg neki, hogy ne közvetlenül a felnőttek mellett játsszon. Már tudja használni az apró elemeket, de csak a legügyesebbek boldogulnak egyedül egy járművek alkatrészeit, csigákat vagy műszaki elemeket tartalmazó készlettel. Bíztassuk, hogy bonyolultabb képeket rakjon ki és a kisebb kockákból építsen.

A rajzai felnőttesebbnek tűnnek.  

 

Óvodáskor, 3-tól 6 éves korig:

Az óvodáskortól kezd a gyerek önállósodni, egyedül játszani. Kíváncsian ismerkedik környezetével. Többségük nem távolodik el a lakástól látó-és hallótávolságnál messzebbre, ami max. 100-150 m-t jelent. Veszélyérzetük minimális, ezért, ha járműközlekedési terület van a bejárat közelében, azt is igénybe veszik.

Tevékenységi igények:

* Mozgás igény – nagy

Változatos terep biztosítandó különböző burkolatokkal futkározásra, labdázásra, szabadtéri társasjátékokra, a fizikai törvények megismerésére, rollerezésre, kerékpározásra.

Változatos mozgást és ügyességfejlesztést biztosító játszótéri berendezések alkalmazása, amelyek az egyensúlyérzék fejlesztésére, a különböző mozgásformák gyakorlására, a veszélyhelyzetek megismerésére és leküzdésére valamint a fizikai törvények játék közbeni felfedezésére szolgálnak.

* Alkotó játékok iránti igény

Az első időszakban a homokozás dominál, majd egyre erősödik a más alkotó tevékenységek iránti igény, mint pl. gyurmázás, agyagozás, építőjátékok, rajzolás, festés stb.

* Szerepjáték igénye

Az óvodáskorúak kedvelt játéka az utánzás, ideálok szerepének eljátszása. A szerepjáték kialakulását jelentősen elősegítik a kiegészítők egy-egy inspiráló kellék, ruhadarab, munkaeszköz.

* Színház-, bábszínházjáték

Többnyire szervezett keretek között művelhető, de spontán is kialakulhat. Ehhez szükséges az alkalmas térkialakítás, és a felszerelések, bábok, jelmezek rendelkezésre állása.

* Elkülönülési igény – fantáziajátékok

A gyermeki fantáziavilág szabad kiéléséhez külső zavarótényezőktől mentes feltételek, elkülönülési lehetőségek kellenek. Elvonulásra alkalmas cserjékkel övezett tisztások, elbújásra alkalmas kész kis házikók, kuckók vagy ezek elkészítésére megfelelő elemek biztosítása szükséges.

* A kapcsolat teremtés igénye

Szülővel, gondozóval való kapcsolat teremtés igénye erős, míg gyermektársaival csak alkalmi. Csoportjáték főleg szervezett keretek között alakul ki.

* A környezet anyagi világának, élőlényeinek megismerési igénye

A környezet sok olyan ismeret forrása kell, hogy legyen, melyek észlelése, tudatosodása vagy csak élmény formában való raktározása kellő alapot nyújt a fokozott igényű iskolai oktatás számára. Ennek feltétele a változatos anyagválaszték, -formálás és –alakítás, valamint a növény- és állatvilággal való kapcsolatteremtés lehetőségének biztosítása.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 3
Heti: 18
Havi: 111
Össz.: 46 852

Látogatottság növelés
Oldal: Életkori sajátosságok
CSIPIKE csoport -Kolozsvár- - © 2008 - 2024 - csipike.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »